Deze apps helpen je van 2023 een fantastisch jaar te maken

Als je dat zou willen, kun je voor elke taak een andere app gebruiken. Alleen het risico is dat je werk snel onoverzichtelijk wordt. Daarom is het handig om zelf – of samen met je team – een aantal apps te kiezen die je gedisciplineerd gebruikt. Zo houd je overzicht en werk je efficiënt.

WhatsApp Business
Snelheid en gemak zijn belangrijke uitgangspunten als het gaat om communiceren met je klanten. WhatsApp Business is dan een uitkomst. Uit naam van je bedrijf kun je persoonlijk Whatsappen met je klanten, bijvoorbeeld bij spoedgevallen of om vragen te beantwoorden. Dit kun je allemaal regelen vanuit je vaste telefoonnummer.

Meerdere collega’s kunnen tegelijkertijd chatten met verschillende klanten. Ook kun je een automatisch antwoord instellen, bijvoorbeeld om klanten te laten weten hoe snel ze een berichtje van je kunnen verwachten. Lopende en afgeronde gesprekken kun je makkelijk labelen en organiseren.
Extra pluspunt: WhatsApp Business is helemaal gratis.

Slack
Voor de interne communicatie met collega’s is Slack een handige tool. Je kunt makkelijk chatten met elkaar, één op één of in groepjes. Daarnaast kun je via zogenoemde kanalen met meerdere mensen chatten over bepaalde thema’s. Zo houd je alle informatie op één plek en kun je bepaalde vragen of problemen snel tackelen. Alle teamleden zijn in no time op de hoogte van ontwikkelingen.

Evernote
Met Evernote raak je aantekeningen nooit meer kwijt. Alle aantekeningen die je op de smartphone, tablet of computer maakt, worden meteen in de cloud gedeeld. Zo kun je snel to-dolijstjes of hersenspinsels noteren. Het voordeel: Alles is meteen opgeslagen op al je devices, dat is een stuk handiger dan al die rondslingerende papiertjes.
In Evernote kun je niet alleen documenten, maar ook afbeeldingen en grotere bestanden uploaden. Zo heb je altijd alles bij de hand.

Trello
Trello is een digitaal prikbord. Je kunt informatie overzichtelijk opschrijven in kaarten. Deze kaarten kun je weer rangschikken in lijsten op een groot bord. Dit is ideaal voor grotere of langlopende projecten. Je ziet in één oogopslag hoe het ervoor staat. Je kunt Trello met meerdere gebruikers en op verschillende devices gebruiken.

Buffer
Buffer is een handige app om je social mediakanalen te managen. Je kunt posts op LinkedIn, Facebook en Instagram makkelijk inplannen. Zo hoef je niet meer op elk platform los in te loggen om een post in te plannen. Dat scheelt een hoop tijd.
Cookie instellingen