Deze apps helpen je naar meer overzicht en structuur
Je hebt tegenwoordig voor alles een app op je laptop of smartphone. Dat is soms overweldigend, maar het kan ook heel handig zijn. Door een aantal goede apps te kiezen en deze gedisciplineerd te gebruiken, zorg je voor overzicht en structuur in je werk en communicatie.
In dit artikel zetten we een aantal handige, zakelijke apps voor je op een rij.
Dropbox
We beginnen met een cloudopslagdienst. Hierin kun je makkelijk je bestanden – zoals foto’s en documenten – opslaan. Mocht er iets met je laptop of computer gebeuren, dan zijn je bestanden veilig. Extra handig: je kunt zo’n app op verschillende apparaten gebruiken. Werk je in een document op je laptop en wil je ’s middags op je telefoon even iets toevoegen? Dat is geen probleem, de app synchroniseert alle informatie.
Dropbox is een van de vele cloudopslagdiensten. Je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld Google Drive of One Drive. Vaak zijn deze apps gratis tot een bepaalde hoeveelheid opslagruimte.
WhatsApp Business
Wil jij snel en makkelijk communiceren met je klanten? Dan is WhatsApp Business ideaal. Je kunt gratis een account aanmaken voor je bedrijf, dit kan zelfs met een vast telefoonnummer. Daarna kunnen verschillende collega’s tegelijkertijd gebruik maken van WhatsApp Business om met klanten te chatten. Handig bij spoedgevallen of om korte vragen te beantwoorden. Lopende en afgeronde gesprekken kun je makkelijk labelen en organiseren.
Slack
Waar WhatsApp handig is voor de externe communicatie, is Slack ideaal voor de interne communicatie. Via Slack kun je makkelijk chatten met collega’s, één op één of in groepjes. Daarnaast kun je via kanalen met meerdere mensen chatten over bepaalde thema’s. Alle teamleden zijn dan snel op de hoogte van bepaalde ontwikkelingen. Zo houd je alle informatie op één plek en kun je bepaalde vragen of problemen snel oplossen.
Trello
Trello is een digitaal prikbord. Je kunt informatie overzichtelijk opschrijven in kaarten. Deze kaarten kun je weer rangschikken in lijsten op een groot bord. Dit is handig voor grotere of langlopende projecten. Je ziet in één oogopslag hoe verschillende onderdelen ervoor staan. Je kunt Trello met meerdere gebruikers en op verschillende apparaten gebruiken.
Evernote
Met Evernote raak je aantekeningen nooit meer kwijt. Alle aantekeningen die je op de smartphone, tablet of computer maakt, worden meteen in de cloud opgeslagen. Zo kun je tijdens vergaderingen bijvoorbeeld snel aantekeningen maken of to do-lijstjes noteren. Rondslingerende papiertjes zijn met deze app voorgoed verleden tijd. In Evernote kun je niet alleen documenten, maar ook afbeeldingen en grotere bestanden uploaden. Zo heb je altijd alles bij de hand.