Werkgever

Collectieve pensioenregeling
Indien je als werkgever niet (verplicht) bent aangesloten bij een bedrijfstakpensioenfonds, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het regelen van een collectieve pensioenregeling voor jouw medewerkers. Voor werknemers is een goede pensioenregeling zeker een belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarde, daarmee kun je als werkgever het verschil maken. Als werkgever wil je dit goed geregeld hebben, maar wel met een pensioenregeling die past bij jullie wensen en budget.

Samen met één van onze pensioenadviseurs kijken we naar een passende pensioenregeling, zorgen we ervoor dat je voldoet aan (nieuwe) wet -en regelgeving en zorgen we ervoor dat het personeel goed geïnformeerd wordt. Na de inventarisatie gaan we aan de slag om een passende collectieve pensioenregeling voor jullie medewerkers te realiseren, waarbij we niet alleen kijken naar de huidige financiële situatie, maar ook naar de toekomst van je onderneming. De pensioenregeling moet namelijk betaalbaar zijn én blijven.

Pensioenakkoord
Het nieuwe pensioenakkoord vraagt om verandering, voor jou als werkgever, maar ook voor de eventuele werknemers. Samen met één van onze pensioenadviseurs kijken we naar een passende oplossing voor alle partijen.

Vanaf 1 juli 2023 is de Wet toekomst pensioenen in werking getreden, uiterlijk 1 januari 2028 moeten pensioenregelingen voldoen aan de nieuwe regels. We informeren je daar graag verder over, zodat je klaar bent voor het nieuwe pensioenstelsel.

Cookie instellingen